Експерт оцінив, чи можуть Су-33 врятувати модернізації, чи він приречений "на пенсію" / фото wikipedia

Російський винищувач Су-33 може незабаром застаріти, що зробить його ще одним пережитком невдалої програми палубної авіації РФ. Про це у статті на 19FortyFive написав ексконсультант Пентагону, кількох урядів НАТО та уряду Австралії в галузі оборонних технологій і проектування систем озброєння Рубен Ф. Джонсон.

Він нагадав, що колись цей літак був багатообіцяючою адаптацією Су-27, розробленою для польотів на борту "Адмірала Кузнєцова". Однак тепер майбутнє бортів такого типу невизначене, тому що їхня роль залишається обмеженою, навіть незважаючи на модернізацію з поліпшеною авіонікою і озброєнням. Так і доля самого "Кузнєцова" зараз під питанням. Нагадаємо, за даними української військової розвідки, єдиний авіаносець РФ крейсер "Адмірал Кузнєцов" перебуває в аварійному стані.

Експерт оцінив, чи можуть Су-33 врятувати модернізації, чи він приречений "на пенсію".

Відео дня

За інформацією Джонсона, Су-33 почав літати в 1999 році - майже через 16 років з моменту початку будівництва перших прототипів:

"Експлуатація на борту авіаносця "Адмірал Кузнєцов" виявилася успішною для ВМФ Росії, і здобуті уроки були потім враховані під час внесення змін у конструкцію".

Експерт зазначив, що 2010 року ОКБ Сухого впровадило кілька необхідних модифікацій літака: росіяни встановили новий двигун із більшою тягою і модифікували носій озброєння для перевезення більшої кількості ракет. А у вересні 2016 року росіяни оголосили, що планують оснастити Су-33 новою прицільно-обчислювальною системою СВП-24 від російської компанії "Гефест і Т", що дало змогу літаку використовувати некеровані бомби.

За даними Джонсона, зараз у Росії є 40 таких літаків.

"Розглядаються численні пропоновані модернізації. Модернізації необхідні для того, щоб зробити планер багатоцільовою платформою. Залежно від термінів, обговорювалися варіанти оснащення Су-33 абсолютно новими бортовими системами, які по суті зробили б його палубною версією Су-30СМ або Су-35", - ідеться в публікації.

Однак, як акцентував автор, результати роботи Су-33 у Сирії в 2015-16 роках, коли він літав з авіаносця, перебуваючи на станції в Середземному морі, були в кращому разі скромними. І поки невідомо, чи є майбутнє у цього літака взагалі, констатував Джонсон.

Адже, як він додав, довговічність будь-якої російської системи озброєння часто залежить від її здатності заробляти гроші на зовнішньому ринку продажів, а наразі якихось експортних контрактів на Су-33 не було, незважаючи на зусилля в цьому напрямку.

Російська авіація - інші новини

Нагадаємо, раніше Рубен Джонсон невизначеним залишається майбутнє ще одного російського палубного винищувача - МіГ-29К. Роль цього літака в російській морській авіації викликає сумніви.

Інший експерт колишній піхотний офіцер армії США Брент М. Іствуд дійшов висновку, що не виправдовує очікування і російський винищувач-невидимка Су-57 Felon. Західні санкції заважають Росії виробляти літаки в значних кількостях, та й навіть Китаю, як першому потенційному покупцеві, судячи з усього, Су-57 не потрібні.

Вас також можуть зацікавити новини: