Військово-морський флот Росії стикається з усе більшими викликами в Балтійському морі через зусилля НАТО та його нових членів заблокувати російські кораблі. Швеція, яка приєдналася до НАТО у 2024 році, розгорнула нову протикорабельну ракету RBS 15 Mark 3, здатну уразити російські кораблі в Санкт-Петербурзі та Калінінграді, пише військовий оглядач Девід Акс у статті для The Telegraph.
"Швеція отримає значне збільшення можливостей завдяки протикорабельній ракеті, яка має вдосконалену головку самонаведення, збільшену дальність і більшу боєголовку", - заявив Гьорген Йоханссон, виконавчий директор Saab.
RBS 15 Mark 3, оснащена радіолокаційним наведенням і дальністю до 190 км, дозволяє атакувати кораблі та наземні цілі. У поєднанні з датчиками на суші, у повітрі, на воді й під водою ракети фактично блокують доступ російським військовим кораблям до Атлантичного океану.
Російський флот стикається з тиском не лише від Швеції. Інші країни Балтійського регіону значно посилили свою оборону. Естонія закупила ракети Blue Spear 5G із дальністю 200 миль, а Латвія придбала ракети Naval Strike.
"Вибрана система зброї стане наріжним каменем військово-морської оборони Естонії на наступні десятиліття", - сказав Юрі Саска, командувач ВМС Естонії.
З розширенням НАТО і приєднанням до альянсу Швеції та Фінляндії Балтійське море стало одним із найскладніших регіонів для російського флоту. Це ставить під сумнів його здатність ефективно діяти в умовах конфлікту з НАТО.
Акс пише, що питання про те, чи може російський флот протистояти у Балтійському морі, якщо напруга з НАТО переросте у відкриту війну, залишається відкритим.
Ситуація у Балтійському морі
Нагадаємо, НАТО посилює патрулювання у Балтійському морі. Для цього Альянс розгорне флот військово-морських безпілотників, посиливши відповідь на спроби саботажу підводних кабелів, пов'язаних з російським тіньовим флотом.
Як пише Bloomberg, нова місія з безпеки, яка отримала назву Baltic Sentry, також включатиме фрегати ВМС та військові літаки для посилення спостереження.
Цей крок у НАТО анонсували після серії інцидентів, у яких нафтові танкери, пов'язані з так званим російським тіньовим флотом, підозрювалися у пошкодженні низки міжнародних підводних інфраструктурних зв'язків.