Низка російських пропагандистських медіа заявила про начебто вдалий пуск аеробалістичної ракети "Кинджал" з винищувача Су-34. Але такий запуск – абсолютне безглуздя. Росіяни придумали цей вкид, не розуміючи цілої купи аспектів.

З одного боку, ракета "Кинджал" - це перероблений Іскандер-М. Вона має вагу 4,5 тони. Звісно, для Су-34 така вага - це приблизно третина бойового навантаження. Тобто, якщо брати цю характеристику, то така подія можлива. Однак далі починаються проблеми.

Річ у тім, що у Су-34 два двигуни та повітрозабірник знаходиться знизу, під фюзеляжем. Між мотогондолами (відсік літака, як правило обтічної форми, призначений для монтажу двигуна, що виступає за межі фюзеляжу або крила, на якому встановлено двигун) є лише метр. Але габарит ракети "Кинджал" - 1,2 метра!

Відео дня

Навіть коли росіяни вели розмови про те, що Су-34 будуть використовувати ФАБ – 3000 (таких заяв було, принаймні, дві), коли на виробництво приїздив особисто Шойгу і йому показували нові ФАБи, далі розмов справа не пішла.

Так, російські пропагандисти тоді навіть демонстрували ніби щось схоже на цю бомбу, але далі – нічого.

Таким чином, навіть ФАБ-3000 з габаритом 1 метр є для Су-34 проблемним (адже до цих бомб ще треба причепити УМПК - модуль, який перетворює їх на кориговані). А 4,5 тони "Кинджала" з габаритом 1,2 метра взагалі неможливо впихнути.

Ще один, технічний аспект: для того, аби запустити ракету "Кинджал", потрібно піднятися на висоту чотирнадцять-п’ятнадцять тисяч метрів. Су-34 дійсно може це зробити. Однак для того, щоб ракета полетіла, треба не лише вийти на потрібну висоту. Ще потрібно набрати швидкість і запустити той "Кинджал" досить точно і саме у потрібному напрямку. Але навіть на МІГ 31-К це не завжди досить добре виходить.

Якщо говорити про швидкість, потрібну для пуску "Кинджала", літак має набрати, приблизно, 3 Мах (близько 3675 км/год). Вже згадані мною МІГ 31-К можуть розігнатися до 2,5 - 2,8 Мах, після чого запускають "Кинджал". Натомість Су-34 не може набрати навіть таку швидкість. Його максималка - це десь дві тисячі кілометрів на годину, тобто, приблизно, 1,8 Max.

І це я вже не кажу про обладнання, яке необхідне для запуску "Кинджала" з Су-34…

Фактично, переробляння Су-34 під "Кинджал" означатиме будівництво нового літака.

І та подібну "модернізацію" піде не місяць-два, а роки. Ба більше, після неї потрібно буде пройти ще й комплекс випробувань...

Тому заяви російських пропагандистів про якісь "новації" - не більше, ніж заяви.

Костянтин Криволап, авіаційний експерт

Тексти, опубліковані у розділі «Думки», не обов’язково відображають позицію редакційної колегії УНІАН. Докладніше з нашою редакційною політикою ви можете ознайомитись за посиланням