У Росії пустили "під ніж" рідкісний літак Іл-76ПП / фото ircity.ru

У Росії утилізують рідкісний літак для постановки перешкод Іл-76ПП, доволі цікавого і специфічного "монстра" радянської розробки, який у теорії мав би "глушити" навіть американські зенітно-ракетні комплекси (ЗРК) Patriot, пише Defence Express.

Зазначається, що на базі цього Іл-76 росіяни намагалися створити літак радіоелектронної боротьби. Тепер же борт безславним чином утилізують на території колишнього навчального аеродрому в місті Іркутськ, причина - треба звільнити місце для забудови.

"Цей літак був виготовлений в одному екземплярі, залишився на стадії дослідної розробки, у серійне виробництво так і не пішов, - йдеться в публікації. - Для переобладнання в Іл-76ПП було використано серійний транспортник Іл-76МД, роботи відбувалися на "АНТК ім. Берієва" в Таганрозі, що спеціалізується на літаках радіолокаційного дозору А-50. Передбачалося, що Іл-76ПП використовуватимуть насамперед для "глушіння" РЛС західних ЗРК різних типів, зокрема тих же Patrio".

Відео дня

У Defence Express припускають, що "поховало" проєкт те, що на цьому літаку було встановлено комплекс радіоелектронної боротьби "Ландиш":

"Річ у тім, що розміщення комплексу РЕБ "Ландиш" на Іл-76ПП вимагало, зокрема, встановлення додаткових джерел живлення. Щоб розв'язати цю проблему, конструктори літака встановили додатково два генератори на базі авіаційного двигуна АІ-24ВТ, кожен з яких мав живити чотири змінного струму на борту Іл-76ПП. Однак начебто і цього виявилося замало для надійного живлення апаратури РЕБ".

Крім того, як зазначається, під час робіт і випробувань конструкторам Іл-76ПП так і не вдалося досягти електромагнітної сумісності бортової апаратури літака і комплексу "Ландиш".

"Іншими словами - Іл-76ПП виявився монструозною і водночас нефункціональною розробкою, не здатною виконувати своє головне завдання, тому в 1993 році цей літак був поставлений на зберігання на території згаданого вище навчального аеродрому в Іркутську. І, судячи з усього, "згадали" про цей Іл-76ПП аж тоді, коли треба було звільнити місце від нього під забудову, тобто наприкінці 2024 року", - констатували у виданні.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в Росії постачання неякісних підшипників призвело до виходу з ладу п'яти літаків Іл-76. Йшлося про модернізовані літаки, призначені для перевезення військ і вантажів.

Загалом у розпорядження Міноборони на кінець 2023 року перебувало 18 таких суден. Більшу частину з них (11) було поставлено у 2022-2023 роках.

Вас також можуть зацікавити новини: