Корейська катастрофа викликає багато запитань у фахівців / кадр з відео

Низка авіаційних експертів поставили під сумнів наразі основну версію про причини катастрофи пасажирського літака у Південній Кореї. Як пише The Telegraph, деякі фахівці сумніваються, що першопричиною аварії стало зіткнення літака з птахами.

"Я ніколи не бачив, щоб зіткнення з птахами заважало висунути шасі", – каже  австралійський експерт з безпеки авіакомпаній Джеффрі Делл.

Чой Кі Йон, професор з Університету Інха, сказав південнокорейському інформаційному агентству Yonhap, що літак має кілька гальмівних систем. Якщо шасі не працюють, працює реверс на двигунах, який піднімає закрилки, і вони діють як повітряні гальма. "Але в цьому випадку вони, здається, не спрацювали", – додає Чой.

Відео дня

Експерт з безпеки польотів і пілот німецької авіакомпанії Lufthansa Крістіан Беккерт, проглянувши відео катастрофи, зауважив, що, окрім реверсів, більшість гальмівних систем літака не були активовані. Саме через це лайнер не зміг скинути швидкість під час посадки. При цьому Беккерт теж має сумнів, що зіткнення з птахами могло пошкодити системи управління шасі.

"Це дійсно, дуже рідко і дуже незвично не знижувати передачу, тому що є незалежні системи, де ми можемо опускати передачу за допомогою альтернативної системи", – додав він.

Втім деякі експерти кажуть, що потрапляння птахів в двигуни все ж таки могло пошкодити гідравлічну систему, яка відповідає за управління шасі. Такої думки тримається зокрема директор Центру льотної освіти університету Хансео Кім Кю Ван.

Інше питання - наскільки це взагалі імовірно. The Telegraph наводить статистику Федерального управління цивільної авіації США, згідно якої з 1990 по 2023 рік у всьому світі відбулося 296 613 зіткнень літаків з дикими тваринами, переважно з птахами. Лише у 2023 році було зафіксовано 19 603 таких випадків, з яких тільки у 3,6% було завдано хоч якоїсь шкоди.

Авіакатастрофа в Кореї: останні новини 

Як писав УНІАН, в авіатрощі, яка сталася в аеропорту південнокорейського міста Муан, вижили лише двоє бортпровідників - 33-річний чоловік та 25-річна жінка. Загалом загинули 179 людей.

Авіаційний експерт Девід Лермонт вважає, що така страшна трагедія сталася лише через те, що посадкова смуга закінчувалася бетонною стіною, а не порожнім полем. Якби там не було перешкоди, літак би просто викотився далі за смугу, а не вибухнув у бетонній стіні.

Вас також можуть зацікавити новини: