Після повномасштабного вторгнення РФ в Україну російська ОАК ("Об'єднана авіабудівна корпорація") побудувала лише сім придатних до експлуатації авіалайнерів, тоді як планувала побудувати 108. Про це повідомляє "Російська служба BBC".
"Одна з найбільших за всю історію світової авіації технологічних реформ цілої авіаційної індустрії з переведенням її на національне виробництво опинилась на межі провалу", - пише видання.
Всі сім пасажирських літаків, які Росія побудувала після початку вторгнення є авіалайнерами SuperJet 100, які добудовали з довоєнного доробку. Окрім них росіяни побудували ще два дослідні екземпляри - Іл-96-400М та Іл-114. Їх використовують для випробувань.
Видання нагадує, що у 2019 році Росія побудувала 11 авіалайнерів, у 2020-му - 12, а у 2021-му - 13, включно з одним дослідним зразком МС-21.
При цьому згідно з Комплексною програмою розвитку авіатранспортної галузі до 2030 року (прийнята у 2022-му) до кінця 2022 року передбачалось випустити 14 літаків, до кінця 2023-го - 25, а до кінця 2024 року хотіли побудувати 69 пасажирських літаків всіх типів. До кінця 2030 року мало бути побудовано 1032 пасажирських літака.
Росія створює нові авіалайнери
РФ продовжує розробку нових пасажирських літаків, втім терміни початку їх експлуатації постійно переносять.
У лютому цього року стало відомо, що флагманський проєкт росіян - авіалайнер МС-21 почнуть постачати російським авіакомпаніям не раніше 2025-2026 років. Ще у 2009 році серійне виробництво літака планували розпочати у 2016 році.
Причиною нової затримки назвали потребу продовжити випробування літака. Загалом за даними з відкритих джерел, станом на квітень минулого року було побудовано 8 авіалайнерів цього типу.
Експерти вважають, що якщо ситуація не зміниться, вже через 6 років Росія може залишитись без цивільної авіації, адже іноземні літаки будуть масово вибувати з флоту авіакомпаній через брак комплектуючих.