
Росіяни не мають чим замінити своїх літаків Ан-26, середній термін служби яких уже досяг 50 років. А літати на них їм доведеться ще мінімум десятиріччя, пише Defence Express.
При цьому експерти посилаються на російські профільні ресурси, які повідомили, що одна із дочірніх структур "Росавиации" замовила сертифікаційні роботи з подовження на 10 років строку служби літаків Ан-26, які зараз використовуються в цивільній авіації РФ.
Аналітики наводять дані, що зараз 11 авіакомпаній у Росії мають у своєму розпорядженні загалом 13 Ан-26 у чисто транспортному варіанті та 23 Ан-26-100 для перевезення пасажирів.
"Середній строк служби цих "бортів" уже досяг 50 років. Літати ще мінімум десятиріччя на них доведеться через відсутність адекватної заміни", - йдеться у матеріалі.
Defence Express зазначає, що "наступником" Ан-26 в цивільній авіації РФ міг би стати 44-місний авіалайнер ТВРС-44 "Ладога", однак, йдеться, його поставки стартують аж у 2028 році, хоча за планом мали стартувати ще в 2024-му.
До повномасштабного вторгнення Росія могла імпортувати літаки De Havilland Dash-8 канадського виробництва або ж ATR 42 та ATR 72 франко-італійського виробництва, але, підкреслюють експерти, тепер ця опція росіянам не доступна через санкції.
Також на два роки відтерміновується введення в експлуатацію регіональних літаків Іл-114-300. За планами це мало відбутися у 2024 році, але відбудеться не раніше ніж 2026-го. Аналітики нагадали, що росіяни мають проєкт і військової версії цього літака Іл-114МП для оснащення морської авіації.
Крім того, як ідеться у матеріалі, у 2023 році "Росавиация" заявляла про намір налагодити співпрацю з Китаєм для отримання комплектуючих до літаків Ан-24 та Ан-26, але невідомо, чи було це реалізовано.
Defence Express зазначає, що зараз у країні-агресорі обслуговувати літаки Ан-26 може лише одне підприємство - "Арамильский авиационный ремонтный завод" зі складу корпорації "Ростех", але цей завод наразі зосереджений на виконанні замовлень від Міноборони РФ.
На початку минулого року, пишуть аналітики з посиланням на дані The Military Balance 2024, у строю в РФ лишалось до 113 Ан-26 та 25 Ан-72, одна "заміна цим літакам буде в кращому випадку аж у 2030 році у вигляді реактивного Ил-212, котрий в свою чергу є спробою реанімувати проект Ил-112, закритий після втрати єдиного дослідного літака".
Усі ці факти, наголошують експерти, є підтвердженням того, як зараз у РФ йдуть справи із введенням у виробництво нових типів літаків військового та цивільного призначення.
Проблеми у Росії з виробництвом і ремонтом літаків
Як повідомляв раніше УНІАН, Росія хоче модернізувати та розширити парк Ту-160, аби посилити стратегічні бомбардувальники. Країна-агресор покладається на модернізацію застарілих платформ, адже не має можливостей розробити сучасні, зауважив ексконсультант Пентагону, кількох урядів НАТО та уряду Австралії в галузі оборонних технологій і проєктування систем озброєння Рубен Ф. Джонсон
За словами Джонсона, через занепад аерокосмічної галузі та обмеженого проєктного потенціалу російська стратегія дальньої авіації покладається на модернізацію застарілих платформ, а не на розробку нових літаків, через що є сумніви щодо майбутніх можливостей стратегічних повітряних сил РФ.