Віктор Беленко сів на свій МіГ-25 та вже не повернувся до рідної авіабази / колаж УНІАН, фото Вікіпедія

У 70-х роках минулого століття відбулося дезертирство з Радянського Союзу, яке заслуговує на створення фільму для Голлівуду. Йдеться про пілота Віктора Беленка, який передав США винищувач-бомбардувальник МіГ-25 (за кодифікацією НАТО: Foxbat), проте для американців згодом це повітряне судно виявилося розчаруванням. Про це пише експерт з нових загроз і колишній офіцер піхоти армії США Брент М. Іствуд для 19fortyfive.

"Цей літак був дивовижним для свого віку (його вперше представили в 1967 році) і здавався домінуючим, з характеристиками і технічними характеристиками, що виходили за рамки всього, що було на озброєнні американських ВПС", - зазначив автор матеріалу.

За словами Іствуда, Беленко, як і багато тих, хто розчарувався через радянську владу, вважав свій уряд корумпованим та боявся, що економіка колись розпадеться, тому він почав думати за переїзд до США.

Відео дня

Крім того, пілот МіГ-25 також розлучався з дружиною, тому йому не було що втрачати. Вже 6 вересня 1976 року Беленко летів на своєму винищувачі під час патрулювання поблизу рідної бази у Владивостоці та вирішив тікати. 

"Пілот відхилився від строю і попрямував до Японії. Беленко хотів летіти на військову базу, але його перенаправили до цивільного аеропорту в Хакодате, оскільки у нього закінчувалося пальне. Посадка була небезпечною, оскільки бензину в баку вистачило лише на 30 секунд", - розповів експерт.

Після цього аналітики японської та американської розвідок були в захваті від літака, адже він був новим, а Беленко навіть мав технічну інструкцію з усіма даними, які необхідні для розкриття його можливостей.

Особливості МіГ-25

За словами експерта, МіГ мав такий вигляд, ніби був здатен змінити баланс повітряного бою на користь СРСР.

Також він був особливим через свої величезні двигуни та мав такий вигляд, ніби міг завдати удару. Пізніше його представили публіці, після чого американці були стурбовані. Іствуд зазначив, що цей літак мав бути кращим за F-4 Phantom II. Зокрема коли прототипи МіГ-25 піднялися у небо, він виявився домінуючим. Крім того, було побито кілька світових рекордів, як стверджували в СРСР. 

"Прототипи встановили 29 рекордів швидкості, висоти і часу набору висоти, деякі з яких досі стоять. Чиста швидкість становила 1 852 миль/год (2 980 км/год - УНІАН). Вони могли піднятися на висоту 98 425 футів (майже 30 тисяч метрів) за чотири хвилини і 3,86 секунди і, зрештою, досягли абсолютного рекорду висоти 123 520 футів (37 648 метрів - УНІАН)", - йдеться на сайті HistoryNet.

Момент істини

Коли американці та японці отримали МіГ-25 завдяки дезертирству Беленка, то розуміли, що цей літак був дуже переоцінений. 

"Вага заважала маневрувати. Рекорди, які він ставив, були повною нісенітницею. Він не мав тієї дальності польоту, якою хвалилися радянські літаки. Він не міг дозаправлятися в повітрі. Його перевантажувальна сила ніколи не була під силу середньому винищувачу. Радар був просто смішним. Foxbat не мав озброєння і міг нести лише дві мізерні ракети", - зауважив експерт.

Інші цікаві матеріали про російські літаки

Раніше американський журналіст Калеб Ларсон розповів, що російський винищувач Су-57 має одного ворога, якого ніколи не зможе здолати. За словами експерта, його створили, аби він міг конкурувати з американськими F-22 і F-35, проте йому це так і не вдалося. 

Водночас оборонний оглядач Айзек Зайц пояснив, в чому проблема російського винищувача МіГ-35. Він наголосив, що попри свої передові можливості, літак має проблеми як на внутрішньому, так і на експортному ринках.

Вас також можуть зацікавити новини: