![Навчання спрямоване на те, щоб українські пілоти виробили довіру і впевненість у F-16 / фото Getty Images Навчання спрямоване на те, щоб українські пілоти виробили довіру і впевненість у F-16 / фото Getty Images](https://images.unian.net/photos/2024_04/1712133799-2443.jpg?r=20738)
Україна збирається отримати свої довгоочікувані літаки F-16 пізніше цього року після того, як вона запросила багатоцільові винищувачі ще на ранніх етапах російського вторгнення.
Очікування необхідне, щоб гарантувати ефективність літаків, стверджують два ключові екслідери НАТО, пише Aviation Week & Space Technology.
Тод Волтерс, який пішов у відставку з посади верховного головнокомандувача об'єднаними силами НАТО в Європі і глави Європейського командування США в липні 2022 року, сказав, що як усередині США, так і з Європи надходили наполегливі прохання надіслати літаки набагато швидше, ніж згідно з поточним планом.
"Було багато людей по всій країні, у Сполучених Штатах і в кількох країнах [Європейського Союзу], які хотіли, щоб F-16 прибув до Києва якомога швидше", - сказав Волтерс під час заходу Інституту аерокосмічних досліджень Мітчелла 2 липня.
Він зазначив, що російські ВПС можуть бути ефективними, і "ми не хотіли пропонувати оливкову гілку негайного стратегічного провалу, щоб дати росіянам перевагу".
"Ці системи повинні мати ремонтопридатність і стійкість в умовах воєнного часу, а потім середовище, яке їх приймає, повинно бути досить зрілим, щоб переміщати літаки на кілька баз і при цьому мати можливість обслуговувати їх до такої міри, щоб вони могли стати придатними до польотів", - каже Волтерс.
Він вважає, що українським пілотам необхідна інтенсивна підготовка, щоб мати можливість ефективно керувати літаком, навіть якщо в них є великий досвід експлуатації інших моделей радянських часів.
"Більшість людей вважають, що можна посадити пілота ВПС у куток кімнати, посипати йому на голову сіллю і перцем, і за дві секунди ви матимете смертоносний продукт, який може вийти і вразити ворога", - каже він. "Це вимагає часу, вимагає навчання, і саме це дуже жорстко відбувається в США і в багатьох наших європейських країнах".
Колишній генерал ВПС США Джефф Харрігян, який пішов у відставку в липні 2022 року з посади командувача всіма ВПС США в Європі, каже, що навчання спрямоване на те, щоб українські пілоти виробили довіру й упевненість у F-16, а також на розумінні того, які обмеження в нього виникнуть у бою.
"На мій погляд, це скін у грі, не тільки з точки зору США, а й країн НАТО, що відбувається сьогодні в Європейському навчальному центрі в Румунії. Це чудове місце, де вони можуть зібратися разом, провести таке злиття умів, яке буде потрібне, щоб переконатися, що колективно ми розуміємо, де вони перебувають, вони розуміють, де вони перебувають, і тепер вони можуть з часом йти з розумом", - додав він.
Літаки F-16 для України - думки
Теоретично українські Повітряні сили ЗСУ після отримання перших американських винищувачів F-16 могли б запускати до дюжини літаків одночасно. Однак, як пише газета Kyiv Post з посиланням на думки аналітиків, реалії воєнного часу та відповідна підготовка українських пілотів змусять здійснювати бойові вильоти в набагато меншому складі.