Аналітик пояснив, для чого Путіну модернізувати старі літаки / колаж УНІАН, фото Вікіпедія

Повітряно-космічні сили Росії відновили виробництво бомбардувальників Ту-160М "Блекджек" 1980-х років. Про це пише оглядач з питань національної безпеки видання 19fortyfive, а також ворент-офіцер американського спецназу Стів Балестрієрі.

За словами експерта, зараз росіяни модернізують літаки, встановлюючи на них нові, кращі двигуни, модернізовану авіоніку, оновлене бортове радіообладнання та нову систему управління. Крім того, цей літак оснащений сучасною системою радіоелектронної боротьби. 

Чому РФ витрачає кошти на купівлю старих зразків?

Балестрієрі нагадав, що колись Ту-160 був потужним бомбардувальником, адже міг літати зі швидкістю 2+ Маха, доставляти велике корисне навантаження звичайних бомб та запускати велику кількість ядерних крилатих ракет по США (що було його основним завданням). 

Відео дня

"Однак, як і американський бомбардувальник B-52, який набагато старіший, "Блекджек" має діяти в умовах, коли Росія має перевагу в повітрі. Але вони будують їх зараз через новітній російський бомбардувальник, стелс-бомбардувальник ПАК ДА, "Посланник", який ще далекий від готовності, або просто ще одну путінську диво-зброю, яка ніколи не буде побудована", - вважає оглядач.

За словами експерта, бомбардувальник "Блекджек" було повернуто на озброєння, адже існує проблема у російських ударах на великі відстані, особливо це стосується в Україні. 

"Відновлення виробництва Ту-160 було непростим завданням для всіх підприємств Ростеха. Конструкторська документація була повністю оцифрована в найстисліші терміни. Була відновлена технологія вакуумного зварювання титанових деталей, відновлено виробництво агрегатів планера. Сьогодні ми можемо з упевненістю сказати, що досягли успіху в усіх відношеннях", - сказав гендиректор "Ростеха" Сергій Чемісов. 

Що про це кажуть російські експерти?

Андрій Горбачевський, який 20 років працював у сфері авіаційних систем, написав статтю в 2018 році, в якій виступив проти повернення Ту-160 до виробництва. 

"Це його думка, але дехто в Росії не повинен бути впевненим у можливостях цього літака. Чи дійсно Росія може дозволити собі будувати, обслуговувати і постачати Ту-160М, враховуючи стан її економіки зараз? Ці витрати дійсно не були враховані", - висловився Балестрієрі.

Виробництво Ту-160 та модернізація існуючих літаків

За словами експерта, Росія має намір закупити до 50 літаків Ту-160М та модернізувати 16 старих моделей, які досі перебувають у користуванні. Попри те, що зовні вони мають такий самий вигляд, планер літака було значно модернізовано. Таким чином РФ планує будувати по два літаки на рік. 

"І хоча багато хто насміхається над ідеєю відновлення виробництва старого планера, такого як Backfire, цей літак був однією з яскравих плям для російських військових під час м'ясорубки війни, в якій вони беруть участь. Ту-160 можуть доставляти боєприпаси далеко від систем протиповітряної оборони України. Кожен бомбардувальник може нести до шести наземних крилатих ракет Х-55СМ, кожна з яких здатна нести ядерну або звичайну боєголовку", - пояснив оглядач.

Інші цікаві матеріали про російські літаки

Раніше експерт пояснив, чому Росія зробила велику помилку, коли продала Китаю винищувачі Су-35. За його словами, Китай може вкрасти, купити або скопіювати чийсь винахід та використати його у власних цілях, тому це і небезпечно для РФ. 

Водночас колишній співробітник СБУ, військовий експерт Іван Ступак заявив, що у Росії немає технологій для відновлення виробництва Ту-22М3. Він запевнив, що таких літаків ставати більше точно не буде.

Вас також можуть зацікавити новини: