Китай будує спеціальні десантні баржі, ймовірно, призначені, для перевезення військової техніки Народно-визвольної армії до берегів Тайваню, що може свідчити про намір розгорнути повномасштабне вторгнення на острів. Про це на сторінках The Telegraph пише військовий оглядач Девід Акс.
Він зауважує, що першим про будівництво п’яти барж повідомило видання Naval News, за інформацією якого баржі розробляються принаймні з 2022 року і вони становлять новий і важливий потенціал для китайських сил.
Військовий оглядачі нагадує, що за десятиліття Військово-морські сили Китаю створили значну десантну флотилію, до складу якої входять вісім десантних доків типу 071 для перевезення військ і припасів, щонайменше три штурмові кораблі типу 075 для перевезення військ і гелікоптерів і поки що один гігантський десантний корабель типу 076, який також може запускати та приземляти високоефективні дрони.
Але, ймовірно, цих сил було надто мало, щоб висадити на берег Тайваню достатньо військ і обладнання, припускає експерт і наводить дані аналітиків, що "Китаю знадобиться переправити два мільйони людей через протоку, щоб гарантувати перемогу".
Тому, щоб зміцнити свої десантні сили, Національно-визвольна армія Китаю (НАВК) планує ввести в експлуатацію сотні комерційних суден, включаючи автомобільні пороми. Ці судна могли б приблизно потроїти потужність китайських десантних сил, вважає оглядач.
Він нагадує, що закон про національний оборонний транспорт від 2017 року передбачає, що вся транспортна інфраструктура Китаю, включаючи кораблі, доступна для військового використання. Військово-морські інженери почали модифікувати ключові судна, щоб зробити їх кращими штурмовими кораблями, зокрема, додавши важкі рампи, які можуть витримати вагу бронетехніки, зазначає Акс.
"Але укріплення пандусів не вирішує основної проблеми. Як автомобільний пором має наблизитися до берега, щоб опустити рампу на сушу? Пороми сконструйовані таким чином, щоб причалювати до пірсів і опускати пандуси на бетон", - аналізує Акс.
Він припускає, що НВАК могла б залучити свої цивільні штурмові сили, захопивши тайванський порт, але надійно захищені порти є важкими мішенями. На його думку, якраз "нові штурмові баржі є ключем до сполучення автомобільних поромів та інших цивільних суден із піщаними пляжами".
"Баржа, по суті, є плавучим пірсом... Пором може зупинитися поруч, опустити рампу на верхню частину баржі та розвантажити транспортні засоби", - пояснив експерт.
Він зауважив, що хоч ці китайські баржі менш вразливі до сильних вітрів і хвиль, але вони все одно будуть уразливі до ворожого вогню. Проте для китайців, наголошує аналітик, це не проблема, адже "китайська промисловість вже довела, що може побудувати додаткові копії за кілька місяців".
Акс вважає, що ці нові баржі "є останнім сигналом попередження" про те, що напад на Тайвань неминучий:
"Якщо вторгнення почнеться, баржі можуть стати причиною його успіху".
Армія Китаю: останні новини
ВПС Китаю розгромно переважають США на заході Тихого океану, вважає бригадний генерал Даг Уікерт. За його словами, вже за два роки Китай переважатиме США на захід від 180° меридіану за кількістю сучасних винищувачів у 12 разів, а за літаками п'ятого покоління у 5 разів.
Новий літак Китаю стане проблемою для США, зазначив військовий оглядач Девід Акс. Пекін створив нову, більш просунуту версію літака дального радіолокаційного виявлення та розвідки (ДРЛВ). У разі очікуваної багатьма війни за Тайвань, ці літаки можуть стати чи не головною проблемою для американських військових.
Крім того, у Китаї придумали, як швидко знищити тисячі супутників Starlink. Команда під керівництвом Ву Юньхуа, директора відділу аерокосмічного управління Нанкінського університету аеронавтики та астронавтики, продемонструвала в комп’ютерному моделюванні, як 99 китайських супутників-перехоплювачів можуть за 12 годин нейтралізувати майже 1400 супутників Starlink.