Французький винищувач має хорошу маневреність, зазначив авіаційний експерт / фото ua.depositphotos.com

На початку 2025 року Україна має отримати від Франції винищувачі Mirage 2000. Експерти розповіли для "Укрінформ", на що здатні ці літаки та наскільки сильно вони зможуть протистояти КАБам. 

"Під Mirage 2000-5 не інтегрована ракета "повітря-повітря" AIM-120 AMRAAM, що у версії С8 здатна вражати цілі на дальності до 160 км (а саме на неї в комплекті F-16 ми робимо ставку аби відігнати подалі ворожі Су-34 з КАБами). Штатні для "Міражів" КР "повітря-повітря" MICA мають дальність лише 80 км - цього замало", - пояснив керівник військових програм "Стратегія ХХІ століття" Павло Лакійчук.

Водночас аналітики наголошують, що замало не тільки дальності ракет, аби вести повітряний бій з російськими Су. 

Відео дня

"Mirage 2000 має хорошу маневреність. За часів Другої світової війни або під час воєн у Кореї та В'єтнамі застосування такого винищувача, як Mirage, було б вдалим ходом. Однак сучасний повітряний бій уже так не ведеться. Тут тепер діє принцип: хто перший побачив, той і переміг. Першим пустив ракету і завдав удару. Радар у Mirage з дальністю від 80-90 до 120 кілометрів, залежно від розміру цілі. У Су-35, якого він мав би залякувати і відганяти, радар на 250-300 км. То як Mirage відлякуватиме Су-34, який носить КАБи?", - запитує риторично авіаційний експерт Костянтин Криволап.

Проте теоретично вихід в цьому плані можна знайти. За словами експерта, це може бути у разі того, якщо летітиме, до прикладу, Mirage, а за ним Saab 340AEW (шведський літак-радар, – ред.), який добре бачить цілі на великій дальності та передає інформацію на Mirage і його ракету.

"Але не на штатну ракету MICA, що летить на 80 км, а на Meteor, дальність якої сягає 200 км. Ракета Meteor, на мій погляд, сьогодні найкраща у світі в класі "повітря-повітря". Тому що на відміну від усіх інших ракет, у неї не пороховий, а повітряно-реактивний двигун. Це дає змогу ракеті тримати швидкість вищу, ніж у решти, на всій ділянці польоту, й літати дуже далеко", - додав Криволап. 

Своєю чергою у цьому випадку є два "але". Ракету Meteor виготовляють завдяки спільному виробництву 5 країн, а саме Великої Британії, Франції, Швеції, Іспанії та Німеччини, це означає, що дозвіл на передачу потрібен від кожної. Зокрема серед цих країн є Німеччина, яка всім відома історією з Taurus. Також під Meteor модернізовано лише 12 літаків Mirage, і всі вони перебувають у власності ВПС Катару, пишуть аналітики.

"Є інформація, що Доха (столиця Катару, - ред.) нібито веде перемовини з французами про виведення з експлуатації цих машин, і якщо вони опиняться у нас, я буду двома руками за", - зауважив Криволап.

Крім того, авіаексперт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації імені О.К. Антонова Валерій Романенко додав, що наразі Meteor справді найбільш далекобійні НАТОвські ракети.

"Більше нічого немає. Навіть американські - 160, ну може 180 кілометрів. А ця - 200. А 160 і 200 - це, так би мовити, серйозна різниця. Це те, що дозволить нам збивати носії КАБів. Але Meteor здатні нести не лише Mirage 2000, але й Gripen та… F-16", - наголосив експерт.

Проте у цьому питанні не все так просто, адже щодо Gripen остаточного питання ще не вирішено, а з F-16 можуть бути проблеми. Тому Романенко підсумував:

"Функції Mirage 2000 будуть зводитися до того, що він буде пускати скоріше Storm Shadow і Scalp, зможе кидати бомбу Hammer і ганятися за крилатими ракетами і БпЛА Shahed".

Mirage 2000 для України - останні новини

Раніше військовий експерт Олександр Коваленко заявив, що найцікавіше у літаках Mirage 2000 є його бойове навантаження. Він підкреслив, що не менш цікава й номенклатура застосовуваних бомб: GBU-12, 16, 24, 49, які є високоточними з дальністю польоту від 15 до 20 км і трохи більше, залежно від типу.

Водночас експерт авіаційний Костянтин Криволап наголошував, що літаки Mirage 2000 не стануть серйозним проривом для зміни ситуації на фронті. Однак він вважає, що ці винищувачі зможуть замінити в Україні Су-24 і покращити їхні функції.

Вас також можуть зацікавити новини: