Водночас аналітики кажуть, що Росія не має серйозних проблем із забезпеченням МіГ-31 / фото Вікіпедія

У мережі було поширено інформацію про те, що начебто західні санкції проти російського ВПК спрацювали настільки сильно, що наразі у російських окупантів немає двигунів до МіГ-31, тому через це стало менше повітряних тривог. Водночас вже 24 лютого 2025 року РФ знову підняла в повітря свій літак, після того тривога була по всій Україні. 

Як пише Defense Express, це свідчить про те, що росіяни мають не такі вже й серйозні проблеми з двигунами під МіГ-31, адже силові установки завжди можна поремонтувати через "канібалізм запчастин". 

"Ба більше, якщо рухатись вглиб питання, то картина може виявитись взагалі неоптимістичною. Почнімо із того, що взагалі виступило засновком для теорії про проблеми з двигунами під МіГ-31К. Якщо брати з 1 січня 2025 року і до сьогоднішнього дня, то тривога через зліт цих літаків по всій Україні лунала лише двічі, 8 та 25 січня, що і створило враження, що рашисти ці носії "Кинджалів" тепер не підіймають в повітря взагалі, через технічні проблеми із двигунами", - пояснили аналітики.

Відео дня

За даними відкритих джерел, літаки Міг-31 усіх варіантів оснащені реактивними двигунами типу Д-30Ф6, які наразі не виготовляються. Експерти кажуть, що показник міжремонтного ресурсу Д-30Ф6 складає всього 300 годин, це означає, що ремонтувати такі двигуни потрібно досить часто. 

"Ще можемо зауважити такий специфічний момент: якщо в 2014 році представники російського ВПК заявляли, що на складах накопичено аж 1500 Д-30Ф6, завдяки чому є запас на 20-30 років без необхідності виготовляти нові двигуни, то уже в травні 2024 року компанія "ОДК-Пермские моторы" заявила про готовність поновити виробництво Д-30Ф6 якраз із мотиву, що доступний запас таких силових установок вичерпується", - додали у Defense Express.

Водночас, за словами аналітиків, Росія, крім Міг-31К як носія ракет "Кинджал" використовує ще перехоплювачі МіГ-31Б/БМ, які є важливими для РФ, аби протидіяти українській авіації на великих дальностях, тому утримання такого флоту для окупантів є доволі складним. 

"Тут показовим є ще приклад Казахстану як єдиного іноземного користувача МіГ-31, котрий "в спадок отримав" від 30 до 50 літаків цього типу, утримував в строю ці перехоплювачі з міркувань престижу, однак на 2024 рік остаточно списав ці машини по причині технічних проблем", - нагадали у виданні.

За інформацією The Military Balance 2024, на початок минулого року Росія мала до 90 перехоплювачів МіГ-31 у складі "ВКС РФ" та 30 таких літаків у складі морської авіації. Своєю чергою наявність Міг-31К оцінювалась до 24 літаків, в той час, як на початок 2022 року ця цифра становила лише 12.

"Наступний момент - певну кількість літаків типу МіГ-31 країна-агресор досі може мати на зберіганні, та використовувати їх в ролі "донорів-запчастин" або ж взагалі для повного відновлення та повернення у стрій. Базова оцінка можливої кількості МіГ-31 на зберіганні - діапазон від 130 до 150 машин, однак по факту цифра може виявитись меншою", - підкреслили у матеріалі.

Експерти наголосили, що росіяни рідко використовують демонстративні польоти носіїв "Кинджалів", адже все залежить від площини доктрини використання аеробалістичних та гіперзвукових ракет. 

"Країна-агресор вважає, що таке ракетне озброєння має використовуватись в умовах "фактору раптовості", і цілком можливо, що від періоду психологічного тиску із регулярними польотами МіГ-31К ворог міг перейти до певної "призупинки" використання цих носіїв з тим, щоб підступно ударити ракетами "Кинджал" в найбільш неочікуваний момент", - підсумували в матеріалі.

Авіація РФ - останні новини

Раніше оборонний оглядач Ісаак Зайц розповів, що російський проєкт МіГ-41 більше схожий на фантазію, ніж на реальний літак. Йдеться про те, що Росія працює над створенням власного винищувача 6-покоління під індексом МіГ-41, який теоретично має стати основним літаком російських ВПС в середині XXI століття.

Водночас стало відомо, що РФ хоче модернізувати старі Ту-160 замість розробки нових. За словами експерта, проблема полягає в тому, що оригінальна конструкція бомбардувальника досить стара, оскільки використовується ще з часів холодної війни.

Вас також можуть зацікавити новини: