
Через брак західних компонентів обсяги виробництва військових літаків у РФ зменшуються щороку. Про це розповів авіаційний експерт Богдан Долінце.
За його словами, військова авіація РФ менш залежна від західних комплектуючих, ніж цивільна.
"Однак більша частина сучасних російських літаків, а це і Су-30, і Су-35, і Су-34, і навіть Су-57, мають гостру залежність від західних компонентів. Тобто мова йде про мікропроцесори, чіпи, чіпи пам'яті, деякі технології навігації, адже російська система ГЛОНАСС так само побудована на західних технологіях. Звісно, санкції, які сьогодні діють проти РФ, суттєво обмежують спроможності країни-агресорки як із випуску нових літаків, так і з їхнього ремонту та підтримки експлуатації", - сказаві він у етері "Еспресо".
Долінце стверджує, що в умовах санкцій за 2023 рік Росія змогла випустити лише 28 літаків із запланованих 55 - мова йде про Су-35, Су-34, Су-30. Таким чином, Су-57 планувалося випустити 7 одиниць, а виготовлено 4, Та найбільше недовиконання плану було по Су-34, бо росіяни мали виготувати 12 одиниць, а по факту - 6. За його словами, це все прямо пов'язано з тими санкціями, які застосовані проти РФ.
"Якщо говорити про випуск російських літаків у 2024 році, то об'єми були ще меншими за 2023 рік. Відомо, що було випущено трохи більш як 10 одиниць, хоча за планами мали б отримати від 40 до 50 нових літаків. Бачимо, що санкції впливають на спроможності Росії щодо відновлення військової авіації", - заявив експерт.
Він розповів, що основна частина російських модернізованих військово-транспортних літаків також використовує деякі західні компоненти.
"Відповідно, для РФ зняття санкцій є критично важливим, щоб отримувати компоненти до своїх літаків, а також для переозброєння та відновлення виробничої бази: станки, розхідні матеріали, елементи та інструменти до обладнання, які Росія на сьогодні не може отримувати", - додав Долінце.
Новини про росавіацію
Росія планує збільшити свій флот винищувачів п'ятого покоління Су-57 Felon, але є сумніви щодо того, чи здатний російський літак кинути серйозний виклик потужній перевазі НАТО в повітрі. Таку думку висловив президент центру військової модернізації Warrior Maven, ексспівробітник Пентагону Кріс Осборн.