Роман Костенко пояснив, як захистити літаки на землі / колаж УНІАН, фото wikipedia.org, facebook.com/kostenko.roman83

Для належного захисту бойових літаків на аеродромах, у тому числі винищувачів F-16, які мають надати західні партнери, потрібні підземні сховищи та дотримання цілого комплексу заходів, у тому числі викриття інформаторів і коригувальників, котрі допомагають росіянам. Про це секретар Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки Роман Костенко розповів в ефірі "Радіо Свобода".

Костенко відзначив, що проблема захисту українських аеродромів не обмежується одним питанням побудови укриттів.

"Це комплекс, яким має займатися у цілому держава, Військово-повітряні сили і у принципі Кабінет міністрів, тому що це серйозна історія - захист саме Військово-повітряних сил, наших літаків, особливо тих, які наші партнери збираються нам передати. Це і бетонні укриття, які будуть дозволяти не отримувати такі пошкодження, коли у Полтаві простими касетними боєприпасами завдаються враження на великій площі. Для цього літаки мають стояти у бетонних ангарах", - сказав Костенко.

Відео дня

Депутат визнає, що від прямого влучання "Іскандера" з фугасною бойовою частиною нічого не врятує.

"Там я не знаю, які мають бути ангари. Це такі підземні сховища, які мають будуватися досить довго і досить по серйозним технологіям. Потім основне те, що має працювати контррозвідка Служби безпеки України, однозначно, бо часто питання того, що наводиться артилерія, або коли наводяться ракети, ця первісна інформація може йти від агентури, яка знаходиться у тому чи іншому напрямку, а ми знаємо, що росіяни мають цю агентуру і у тих містах, де є аеродроми", - сказав Костенко.

За його словами, після отримання інформації від агентури, росіяни запускають розвідувальні засоби, у тому числі дрони типу "Орлан", і дивляться, що розміщено на українських аеродромах.

Також депутат відзначив важливість роботи українських систем ППО, які мають моніторити повітряний простір і не допускати, аби російські розвідувальні повітряні засоби з неба вивчали ситуацію на суходолі.

Він додав, що має виконуватися комплекс заходів в межах кропіткої й щоденної роботи, результатом якої має стати захист літаків.

Костенко сказав, що проста побудова кам'яних укриттів нічого не дає. Військові-повітряні сили ЗСУ намагаються працювати в умовах нестачі ППО або відсутності якихось інших можливостей, і тому, захист літаків - це дуже важке питання. Росіянам відоме розміщення усіх українських аеродромів, які були побудовані ще за радянських часів. Російські супутники можуть постійно спостерігати за ситуацією на українських аеродромах.

"У нас немає практично нових аеродромів. А ті, які є - їх дуже важко сховати, бо це інфраструктура, яку не сховаєш від супутника. Тому, це складна робота, яку наші пілоти роблять", - сказав Костенко.

При цьому, на його переконання, завдання України, коли вона має менше ресурсів, полягає у тому, аби робити усе, щоби не було втрат літаків.

"Ми маємо над цим ще довго працювати. Але ця робота йде. Усі розуміють проблематику. Всі розуміють, що від тих сил і засобів, які є у Російській Федерації, досить складно протидіяти, але ми це робимо", - підкреслив він.

Удар по аеродрому Миргород

Як повідомляв УНІАН, 1 липня російські окупанти завдали ракетного удару по військовому аеродрому Миргород, де у той момент просто неба стояли українські бойові літаки. Факт удару і втрати техніки підтвердив колишній речник Повітряних сил Юрій Ігнат.

Авіаційний експерт Валерій Романенко зауважив, що українська система протиповітряної оборони мала збити розвідувальний дрон, яким Росія націлювала ракету на військовий аеродром у Миргороді. Він наголошує, що миргородський аеродром надто далеко від фронту, щоб дозволяти польоти ворожих розвідників над ним.

Вас також можуть зацікавити новини: