
Росіяни підняли в повітря літак дальнього радіолокаційного виявлення А-50 з великою ймовірністю тому, що Україна, не маючи розвідувальних даних від США, не зможе його збити. Про це сказав військовий експерт, засновник БО "Реактивна пошта" Павло Нарожний в ефірі Радіо NV.
Він нагадав, що вже декілька місяців російські літаки такого типу не літали.
"Згадаймо, як Україна за допомогою невідомого комплексу (з великою ймовірністю це був модернізований модифікований радянський комплекс С-200) змогла збити такий літак. Цих літаків у Росії дуже мало. І вони, ймовірно, не здатні виробляти нові. Для них збиття такого типу літака - велика втрата. І піднялись у повітря вони з великою ймовірністю тому, що ми не маємо розвідувальної інформації і не можемо повторити історію з С-200 та збити цей літак", - вважає експерт.
За його словами, на літаку встановлено радар великого радіусу дії, який здатен виявляти повітряні цілі на відстані до 600 км. Експерт додав, що частіше А-50 літає над Азовським морем.
"Беремо карту, прикидаємо 600 км і розуміємо, що це покриває місто Київ і майже всю територію України. Крім повітряних цілей, літак здатен виявляти наземні цілі на відстані 300-400 км", - наголосив Нарожний.
Експерт вважає, що цей літак міг збирати інформацію про дислокацію українських військ на Курщині:
"Найбільш ймовірний напрямок для роботи цього літака - Курщина".
За словами Нарожного, на Курщині активно працює наша авіація - F- 16, МіГи, - яка скидає авіаційні бомби. Експерт додав, що для нашої авіації російський літак А-50 - це загроза.
"У росіян є ракети великого радіусу дії для систем С-400, котрі можуть летіти більше як 200 км. А щоб досягти дальності понад 200 км, їм треба мати в повітрі цей літак, щоб на такій відстані радаром підсвітити ціль, і вони могли запустити далекобійну ракету. Бо радару, який встановлений на Су-34 або на Су-35, на відстань більше як 200 км це нереально зробити", - розповів Нарожний.
Як ЗСУ збивали російські літаки А-50
Як повідомляв УНІАН, 14 січня 2024 року батарея ЗРК чекала на А-50, що перетинав Азовське море з літаком командного центру Іл-22. Російські екіпажі вважали, що перебувають далеко за межами досяжності будь-якої наземної загрози. У них було менше двох хвилин перед влучанням ракет - А-50 впав у море, а Іл-22 отримав пошкодження.
23 лютого 2024 року було збито ще один російський літак дальнього радіолокаційного виявлення і управління А-50. Зазначалося, що він впав у селищі Краснодарському краї РФ.
Остання активність літака А-50 зафіксовано 8 вересня 2024 року.