
Європейські авіакомпанії, зокрема Lufthansa і Air France-KLM, побоюються, що економічна невизначеність може сповільнити попит на подорожі цього літа і поставити під загрозу доходи галузі. Підлило масла у вогонь свіже дослідження Європейської комісії з туризму про те, що європейці будують менше планів поїздок на континент цього літа, особливо серед представників покоління Z (1997-2012 роки народження – ред.), пише Reuters.
Як зазначає видання, це знаменує собою першу ознаку потенційного уповільнення того, що вважалося неослабним попитом на поїздки після скасування COVID-обмежень.
Аналітики зазначають, що глобальна економічна нестабільність, викликана тарифними погрозами президента США Дональда Трампа, призводить до загострення страхів європейської рецесії, і багато хто побоюється, що внаслідок цього можуть постраждати споживчі та туристичні витрати. Проте наразі значного падіння попиту відзначено ще не було.
"Не всі індикатори попиту блимають червоним", – сказав агентству Reuters аналітик RBC Руайрі Куллінан.
Хоча авіакомпанії поки що не бачать явних негативних результатів, дослідження показало, що на 10% менше мандрівників покоління Z планують поїздки в період з квітня по вересень 2025 року порівняно з минулим роком.
Дехто стверджує, що покоління Z більш чутливе до більш високих витрат, але комісія з туризму заявила, що мандрівники покоління Z, які бронюють поїздки, часто мають більш високий бюджет, ніж інші вікові групи.
"За останні кілька років покоління Z, як правило, було більш обережним у своїх намірах подорожувати, плануючи менше поїздок, ніж їхні старші колеги", – сказав генеральний директор Європейської комісії з туризму Едуардо Сантандер, додавши, що більше європейців подорожують заради певних подій.
При цьому аналітики відзначили невелике зниження кількості поїздок з метою відпочинку. Так, загальна кількість запланованих поїздок на цей період скоротилася на 3% для всіх європейців, а кількість поїздок з метою відпочинку, зокрема, може скоротитися на 8% порівняно з 2024 роком.
Екстремальні погодні умови та підвищення температури також сприяють зміні попиту: інтерес до літніх подорожей на південь Середземномор'я знизився на 8% порівняно з минулим роком. Проте Італія та Іспанія залишаються одними з найпопулярніших напрямків у регіоні серед європейців.
Водночас близько 28% туристів з Європи більше прагнуть подорожувати в м'якші кліматичні зони, щоб уникнути різкого підвищення температур, водночас інтерес до подорожей у Північну, Центральну та Східну Європу зростає з року в рік, показало дослідження.
"Оскільки зміна клімату впливає на рішення і моделі подорожей, туристичним компаніям у більш теплих регіонах слід просувати заходи в приміщеннях у теплі години і зосередити свої маркетингові та комерційні плани на більш м'яких проміжних сезонах", – ідеться в дослідженні.
Як раніше повідомляв УНІАН, також певні проблеми наразі відчуває туристична галузь США, оскільки через політику президента Дональда Трампа туристи почали масово скасовувати поїздки до країни.
Вас також можуть зацікавити новини:
- У Ryanair пригрозили скасувати ще більше рейсів до Іспанії
- Винен Instagram: туристи поскаржилися, що відпочинок в їхніх улюблених місцях став занадто дорогим
- Популярні СПА-курорти Європи опинилися під загрозою зникнення через зміни клімату
Читайте свіжі новини туризму, шукайте ідеї для подорожей та дивіться мальовничі фото з усього світу на Телеграм-канал УНІАН.Туризм.