У 2024 році українці подорожували більше, а також дещо змінили свої туристичні звички.
Як свідчать дані туроператора Join UP! Україна, цьогоріч у період з 1 квітня по 31 жовтня компанія відправила на відпочинок за кордон 188 816 українських туристів, що на 5% більше ніж торік.
При цьому цього року серед українських мандрівників прослідковувалася тенденція до продовження літнього сезону відпусток у зв’язку зі зміною клімату, оскільки тепла погода тримається до кінця жовтня – у 2024 року активний відпочинок тривав на 7-10 днів довше, ніж зазвичай, йдеться у звіті туроператора.
Також аналітики Join UP! відзначають рекордно ранній старт бронювання відпочинку на 2025 рік, хоча ще цьогоріч період бронювання для більшості турів залишається приблизно однаковим упродовж останніх кількох років – за 10-23 дні до початку відпочинку.
"Зі зрозумілих причин поки немає великого попиту на планування турів заздалегідь, попри фінансову вигоду від раннього бронювання. При цьому маємо цікавий парадокс: ми вже в жовтні почали отримувати заявки на бронювання турів на наступне літо, хоча зазвичай раннє бронювання на наступний морський сезон стартує у січні", – зауважила керівна директорка Join UP! Україна Ірина Мосулєзна.
Серед топ-5 напрямків, за якими подорожують українці, залишаються без змін:
- Єгипет
- Туреччина
- Греція
- Болгарія
- Чорногорія
Водночас спостерігається зростання інтересу до європейських курортів: за рік потік туристів з України до Греції зріс на 59%, до Іспанії – на 10%, до Кіпру – на 28%, до Болгарії – на 78%.
Цю тенденцію зумовлюють передусім два фактори: менша кількість росіян серед туристів, ніж на інших звичних напрямках, та простіша логістика – є автобусні тури, а перельоти не довші за кілька годин, що важливо, адже більшість туристів – мами з дітьми, для яких тривала дорога може стати серйозним викликом і стресом, йдеться у звіті туроператора.
Ще одним напрямком "без росіян", на який в цьому сезоні почав зростати попит, став Туніс.
"Торік ми пропонували вильоти з Румунії та Польщі і отримали незначні результати, а в цьому році запустили рейси з Молдови – найпопулярнішого аеропорту серед українців від початку повномасштабної війни – і отримали набагато кращий результат", – зазначили у Join UP!
Щодо автобусних турів, то цьогоріч, порівняно з 2022, збільшилися як географія маршрутів, так і туристичний потік. Зокрема, у 2024 на додачу до турів із Києва, Одеси та Львова вперше запустити рейси із прифронтових Харкова та Запоріжжя, тож якщо у 2023 влітку автобусна програма займала частку 10,6% від загального обсягу заявок, то в цьому році це 11,4%.
"Найбільшим попитом користуються автобусні тури до Болгарії (найближча до України морська країна) – їхати недалеко, що вкрай важливо в разі подорожі з дітьми, а ціни найбільш доступні серед наявних, що теж є важливим критерієм на тлі загального зниження платоспроможності людей. Крім того, в цьому році ми не тільки оновили автобусний парк, але й додали максимум зручностей, щоб дорога проходила непомітно. Серед покращень – зручніші крісла та сидіння з кріпленнями для дитячих крісел, Wi-Fi, USB, можливість придбати харчування та питну воду, промокоди на безкоштовний перегляд контенту, можливість забронювати місце тощо", – йдеться у звіті.
Щодо вартості турів, то у 2024 році середній чек на відпочинок для українців виріс у гривневому еквіваленті, хоча ціна у валюті за деякими напрямками навіть зменшилася – середній чек у євро по роках в цьому році був на рівні 2022 року, але на 33% більше, ніж середній чек у 2021, і на 8% менше, ніж у 2023 році.
У гривні середня ціна на автобусний тур для двох дорослих та однієї дитини на 7 ночей коштувала 47 212 грн – торік вартість аналогічної подорожі стартувала від 42 080 грн. Натомість найдоступніша середня ціна на авіатури за інших аналогічних умов (7 ночей, двоє дорослих і дитина) склала 73 128 грн проти 68 360 грн минулого року.
"Здорожчання турів відбувається переважно через ускладнену логістику та зростання цін на пальне. Також впливають коливання курсів валют. Проте українці продовжують подорожувати навіть у найскладніших обставинах. Щоб зберігати сили довгостроково, нам необхідне перезавантаження і відпочинок, а мандрівки – одна з кращих можливостей побути в безпеці й отримати нові враження", – пояснили в компанії.
Як повідомляв УНІАН, раніше керівна директорка одного з найбільших українських туристичних операторів Join UP! Ірина Мосулезна розповіла, чим живе галузь туризму під час війни, які напрямки обирають українці, і чи можливий у наш час відпочинок за кордоном без росіян.
Вас також можуть зацікавити новини:
- Відпочити після перемоги України: названі найбільш омріяні напрямки серед військових
- Гнучкість та безпека: нові туристичні звички українців
- Як люди подорожували сто років тому: в Україні представили незвичайний проект до Дня туризму
Читайте свіжі новини туризму, шукайте ідеї для подорожей і дивіться мальовничі фото з усього світу на Телеграм-канал УНІАН.Туризм.