За даними ресурсу The Conversation, популярний тест Captcha, який використовується для розрізнення комп'ютерів і людей, більше не ефективний. Річ у тім, що сучасні ШІ-алгоритми навчилися розв'язувати класичні головоломки навіть швидше за реальних інтернет-користувачів.
ШІ-боти за допомогою технологій комп'ютерного зору легко розпізнають спотворений текст або об'єкти на картинках. Наприклад, Google Vision і OpenAI Clip вирішують такі завдання за частки секунди, тоді як людині потрібно більше часу.
На практиці зниження ефективності капчі стає реальною проблемою. Зокрема, настільки нетиповою здатністю чат-ботів користуються для скупки квитків на ту чи іншу спортивну подію. Або блискавично оформляють попередні замовлення на пристрої, що готуються до продажу. Такими ботами часто користуються перекупники.
Вирішити проблему ще 2018 року спробувала Google, випустивши ReCaptcha v3, яка замість класичних головоломок аналізує поведінку користувача: рух курсора, швидкість введення тексту та інші параметри. Однак цей підхід викликав питання про конфіденційність даних, оскільки вимагає збору інформації. До того ж ШІ вже навчився проходити і такі перевірки.
За словами The Conversation, найближчим часом ШІ-боти можуть поставити під загрозу роботу ще більшої кількості сервісів, які покладалися на традиційні механізми захисту. Однак розробники поки що не запропонували універсального рішення, здатного замінити застарілу Captcha.
Останнім часом у сфері ШІ відбулося чимало важливих оновлень: на початку грудня Google випустила потужний ШІ Gemini 2.0 та інструмент для надскладних запитів. Тим часом, ШІ-пошуковик на базі ChatGPT став доступний усім користувачам.
Нове дослідження показало, що чат-боти з ШІ дедалі більше нагадують людський мозок. Зокрема, підтвердилася гіпотеза про те, що розвиваючись, текстові нейромережі не лише працюють краще, а й набувають більше подібних рис із мозком.