Відомо, що такий об'єкт було виявлено дослідниками ще у 2004 році / фото ua.depositphotos.com

Існує невеликий ризик того, що астероїд "Бог Хаосу" Апофіс може врізатися в Землю під час надблизького зближення із планетою у 2029 році. Про це свідчать результати нового дослідження. Ймовірність такого катастрофічного зіткнення становить понад один на мільярд, однак дослідники не можуть виключити такий розвиток подій ще щонайменше три роки, пише Live Science

У виданні зазначають, що Апофіс є космічною скелею у формі арахісу, що має близько 340 метрів у поперечнику, або приблизно такий самий розмір, як Ейфелева вежа. При таких розмірах він не є достатньо важким, аби вважатися астероїдом-вбивцею планети, однак він може стерти з лиця землі велике місто та викликати кліматичні наслідки для всієї планети.

Відомо, що "потенційно небезпечний" об'єкт було виявлено у 2004 році та названо на честь єгипетського змієподібного бога темряви та безладу Апепа, за що й отримав прізвисько "Бог Хаосу".

Вже після відкриття космічного каменю астрономи з'ясували, що 13 квітня 2023 року Апофіс надзвичайно близько пролетить повз Землю, що викликало побоювання, що він може врізатися в планету.

"Однак подальші спостереження показали, що астероїд безпечно пролетить повз Землю на відстані менше як 20 000 миль (32 000 кілометрів) - менше однієї десятої відстані між Землею і Місяцем, за даними NASA. Це все ще може бути досить близько, щоб влучити в деякі з наших найвіддаленіших супутників на навколоземній орбіті", - наголошують у виданні.

Водночас великі астероїди, такі як Апофіс, можуть бути збиті з курсу зіткненням з меншими астероїдами. Раніше дослідники попереджали, що це може статися з Апофісом впродовж наступних п'яти років, що може потенційно вивести вбивцю міст на курс зіткнення із Землею.

Своєю чергою у новому дослідженні, яке опубліковане 26 серпня в The Planetary Science Journal астроном Пол Вайгерт підрахував ймовірність такого сценарію та виявив, що це навряд чи можливо, проте шанси все ж є.

Також у березні Вайгерт брав участь у схожому дослідженні, де оцінювався ризик відхилення Апофіса від будь-яких відомих астероїдів, та виявив, що ймовірність цього дорівнює "нулю". Проте науковці застерігали, що досі існує ймовірність зіткнення з Апофісом невідомого астероїда.

Інші дослідження про космос

Як писав УНІАН, зонд NASA знайшов на краю Сонячної системи приховані та несподівані об'єкти. Як виявилось, за орбітою Нептуна починається пояс Койпера - величезне кільцеподібне поле крижаних скель, де знаходяться Плутон, Аррокот і незліченна кількість інших дрібних об’єктів у холоді й темряві.

Також повідомлялось, що у вересні до Землі наблизиться астероїд розміром з два футбольні поля. Він пролетить повз Землю на астрономічно близькій, проте все ж безпечній відстані.