Анна Кузьменко / фото прес-служба

Анно, ви - зіркова дизайнерка, яка створила багато образів для наших селебріті. Розкажіть детальніше про те, з ким працювали.

Хоч це і не була мета створення мого бренду Lecri, але так вийшло що я дійсно періодично співпрацюю із медійними особами. Найчастіше у мене беруть в оренду або замовляють кастомні образи для фотосесій та кліпів, рідше світських раутів та живих виступів. Oбрази Lecri можна побачити в кліпах Злати Огнєвіч, Наді Дорофєєвої, Jerry Heil, Артема Пивоварова, Ліди Лі та інших. По-перше, це певний рівень визнання, який безумовно тішить моє его, а по-друге, потужний інструмент підвищення обізнаності про мій бренд, що неймовірно важливо для молодих дизайнерів. В сучасній індустрії моди без підтримки медійних осіб та інфлюенсерів досить важко розвиватись.

З ким з зірок було найважче та найлегше працювати? 

Відео дня

Взагалі то я не співпрацюю на пряму із зірками. Якщо це масштабний проект, такий як зйомки кліпу, то, звісно, над цим працює ціла команда стилістів, які займаються пошуком образів і безпосередньо спілкуються з дизайнерами/брендами. Мабуть, найбільший виклик у таких співпрацях - це терміни. Стилістам дуже часто потрібні готові образи на сьогодні або завтра. Звісно,, це стосується не всіх, і бувають різні форс-мажори, але у мене такі запити викликають стрес, якого, як мені здається, можна було б уникнути.

Особливо якщо це стосується кастомних образів. Так як у мене бренд повільної моди, я надаю перевагу пошиву на замовлення, тобто у мене немає величезного складу готових речей всіх кольорів і розмірів, які я можу миттєво запакувати і відправити. Масове виробництво одягу в принципі суперечить моїй професійній філософії.

Злата Огнєвіч / скріншот Instagram

Також у мене немає команди швачок і асистентів, яким я можу делегувати "гаряче" замовлення. Тому такі термінові замовлення іноді можуть змусити нервувати, але я також розумію, що вони є невід’ємною частиною роботи і якщо це дійсно цікава співпраця, то це в моїх інтересах встигнути і виконати його.

З іншого боку, приймаючи індивідуальні замовлення, я не завжди маю змогу особисто зняти мірки і майже завжди шию без примірок, що також не є ідеальним рішенням. На початку моєї кар’єри через відсутність досвіду це було особливо складно. Вже в процесі роботи з різними клієнтами і типами фігур, постійно працюючи над підвищенням своєї кваліфікації і з появою інноваційних інструментів у роботі, таких як наприклад 3D конструювання, це стає все легше. 

Особисто для мене найважчим було замовлення для співачки Тучі. Я досі не впевнена, що саме пішло не так, але сукня не сіла на неї абсолютно. Мені тоді було дуже незручно, бо раніше таких ситуацій не траплялось. Могли бути якісь незначні уточнення, але там був прям фейл. А це було ще й термінове замовлення на виступ, і я відчувала, що підвела людей, бо їм довелося шукати заміну образу, поки я перешивала свою сукню. Я намагалася все максимально швидко зробити і вона навіть одягла цю сукню на інший виступ.

Українська фешн індустрія досить маленька, всі приблизно всіх знають і репутація грає величезну роль, тому важливо визнавати свої помилки і швидко їх виправляти. З тих пір я завжди надсилаю список мірок, які мені потрібні, і прошу заново їх знімати, щоб вони були максимально свіжі і точні. Більше таких ситуацій не було.

Який образ для зірок вийшов найдорожчим? В чому його особливість?

Я вважаю, що в мене середня цінова політика як для невеликого молодого бренду. Всі образи, які я надавала зіркам для співпраць, коштують приблизно однаково, у мене ще не було якогось грандіозного коштовного замовлення, хоча я з радістю взялась би за такий челендж.

Я вважаю, що саме кількість ручної праці і увага до деталей робить мої роботи цінними і цікавими. У 2021 році я брала участь у конкурсі молодих дизайнерів "Погляд у майбутнє", де презентувала свою колекцію на українському тижні моди і отримала за неї спеціальну премію імені Сергія Єрмакова за ручну роботу. Я дуже пишаюсь цією нагородою і прагну далі розвиватись у цьому напрямку.

Артем Пивоваров / скріншот

Я обожнюю Haute Couture, для мене унікальні речі ручної роботи це і є прояв найвищої майстерності та істинна суть моди. Мабуть, саме це захоплення привело мене до вибору моєї професії. Я б хотіла щоб більше людей пам’ятали про те, що абсолютно всі речі в їхньому гардеробі так чи інакше створені людськими руками і більше цінували цю працю.

Всі образи, які у мене брали зірки, коштують до 200 доларів. Найдорожчий був для Наді Дорофєєвої, але знову ж таки з невеликим відривом, ціни за інші образи приблизно на такому ж рівні.

З ким зі світових зірок мрієте попрацювати?

Моя мрія взагалі попрацювати з будь-якою голівудською зіркою. Я обожнюю історію цього міста, фільми золотої ери Голлівуду і часто надихаюсь їхньою естетикою та костюмами. Мабуть найбільше я хотіла б створити образ для Lady Gaga, Doja Cat або Sabrina Carpenter. Мені здається, естетика мого бренду співпадає з їхніх епатажним стилем.

Як ви вирішили стати дизайнеркою? Як починали свій шлях?

Я завжди була дуже творчою, любила малювати і шити. Стати дизайнером я вирішила в 9 класі, тоді мені на день народження подарували швейну машинку, і дороги назад вже не було.

Спочатку я шила одяг для себе і близьких, потім вступила в КНУТД на художника-модель’єра і переїхала в Київ на навчання. Це був виш моєї мрії! Перші колекції також створювала в університеті, спочатку це були студентські конкурси, потім всеукраїнський "Погляд у майбутнє", який дав мені найбільше. Моя мрія - також колись взяти участь у міжнародному конкурсі дизайнерів LVMH. Через повномасштабне вторгнення мені довелось на рік зупинити свою творчу діяльність, але навіть це не стало мені на заваді. Вже після початку повномасштабного вторгнення я випустила міні-колекцію, яку возила в Париж на зйомки Vogue Ukraine. Офіційно заснувала свій бренд у 2023 році і продовжую свою діяльність саме тут, в Україні, попри все.

Надя Дорофєєва / скріншот

Ви брали участь у Fashion Week. Що вона вам дала? Скільки коштує участь?

Безумовно участь у Fashion Week дала мені потужний поштовх на самому початку моєї кар’єри. По-перше, для мене участь у тижні моди в студентські роки здавалась чимось нереальним і недосяжним, чимось зарезервованим тільки для крутих і відомих дизайнерів. Я пам’ятаю, як моя однокурсниця запросила мене з подружкою на фінал "Погляду" і я відчувала наче прийшла на премію вручення Оскара і зовсім не розуміла як туди потрапити.

Потім я прийшла додому і почала дізнаватись правила участі і умови подання заявки. Вже наступного року я пройшла у фінал і продемонструвала свою дипломну колекцію. А ще через рік отримала спеціальну премію за ручну роботу за колекцію Caprichos. Саме вона дала мені перші співпраці із знаменитостями, перші замовлення та загалом про мене дізналось дуже багато людей.

Я повірила в себе і в те, що людям цікава моя творчість. На щастя Ukrainian Fashion Council дуже переймається розвитком модної індустрії в Україні і постійно всіляко спонукає відкриття нових імен і підтримує молоді бренди на шляху становлення, тому участь у конкурсах безкоштовна. А участь у офіційній програмі тижня моди в рамках показу "Нові Імена", який покликаний познайомити аудиторію з підростаючим поколінням дизайнерів також коштує небагато, щоб це не стало перепоною на шляху молодих талантів. Принаймні так було до 24 лютого, зараз я, на жаль, точною інформацією не володію. Але в будь-якому випадку тиждень моди в Україні це, в першу чергу, масштабний професійний захід для інсайдерів моди, а показ на тижні моди - вагомий PR захід, який може запустити кар’єру дизайнера на якісно новий етап.

Ким з відомих дизайнерів ви надихаєтеся?

З українських дизайнерів це Іван Фролов, Ксенія Шнайдер, бренд TG Botanical. Всі, хто роблять акцент на ручній роботі і працюють в напрямку екологічної моди. Із зарубіжних дизайнерів моє беззаперечне натхнення це Александр Макквін, він був генієм, які трапляються раз на покоління. Тьєрі Мюглер та Вів’єн Вествуд теж, на жаль, вже залишили нас, але назавжди залишили слід в історії моди і займають особливе місце в моєму серці. Також я обожнюю все, що робить Джон Гальяно, Жан Поль Готьє. Моя остання обсесія це креативний директор Schiaparelli Деніел Розберрі, хочу бути як він, коли виросту (сміється).

Як, на вашу думку, змінилася мода за останні роки?

Те, що я особисто помітила, це пришвидшення циклічності моди, популяризація мікротрендів та загальна мультитрендовість. Якщо умовні 100 років назад існувало якесь загальне уявлення про те що "в моді", а що "поганий тон", зараз ці поняття відійшли в історію. Настала ера персонального стилю. У різних вікових груп і соціальних верств може бути різне уявлення про те, що зараз модно. Це не добре і не погано, а просто факт.

Ліда Лі / скріншот

Найбільше мене турбує знецінення одягу, яке покликане швидкою модою, надмірне споживання, яке популяризують соціальні мережі та недостатньо швидкі, як на мене, темпи боротьби із впливом швидкої моди на навколишнє середовище. Адже модна індустрія є другим після нафтопереробки чинником глобального потепління і забруднення навколишнього середовища. Хотілося б, щоб і бренди, і споживачі більш свідомо ставилися до виробництва та покупки одягу, вибору матеріалів. Я вірю в те, що майбутнє моди за апсайклінгом і повільною модою, і вже бачу таку тенденцію серед молодих дизайнерів. Я і сама працюю в такому напрямку. 

Які речі з 90-х знову на піку популярності? Та чому вони повертаються у моду?

Мода завжди була циклічна, зараз цей процес просто пришвидшився через соціальні мережі, і я б сказала, що в моду вже повертаються популярні в 2000-2010-х речі, такі як джинси з ультранизькою посадкою, хутро (на щастя, еко), кросівки на платформі для найсміливіших. Цей стиль називається Y2K.

Серед молоді часто бачу явний вплив скейтерського стилю. Взагалі мені дуже подобається, що молоде покоління не боїться самовиражатись через одяг і персональний стиль.

Повертаються вони в моду тому, що все нове - це просто забуте старе. В індустрії моди в принципі важко придумати щось інноваційне, все вже давно зроблено, ми просто безкінечно цитуємо і переосмислюємо минулі творіння. Можливо, ми просто ще не перейшли ту межу розвитку, яка дозволить створити справжню революцію в світі моди, запровадити на широкий загал цифровий одяг чи надсучасні високотехнологічні матеріали, ці напрямки тільки набирають популярності.

Які ви можете виділити головні літні тренди?

Я думаю, головний літній тренд це нарешті перестати безкінечно слідувати трендам і бездумно скупати мікротрендові речі, які ніяк не вписуються у ваш стиль життя, гардероб і які ви одягнене один раз у кращому випадку. Ще один тренд - це розібратися в собі і вирішити, що подобається і личить конкретно вам, і не важливо, як це виглядає для оточуючих, скласти капсульний гардероб з ваших улюблених речей, які комбінуються між собою, відповідають вашому стилю життя і в яких ви собі подобаєтесь. Якщо ви так зробите у вас назавжди пропаде така проблема як "мені нема чого одягти".

Як візуально за допомогою речей приховати зайві кілограми?

Я за боді нейтральність і за те, щоб люди в принципі менше акценту робили на зовнішності людей (як "вадах" так і "перевагах"). Особливо це актуально стане в умовах післявоєнного відновлення України і реінтеграції ветеранів у суспільство. Людина - це більше, ніж зовнішня оболонка і точно більше ніж цифра на вагах. Можливо, це дивна філософія для людини, яка фактично працює в індустрії краси, але я справді так вважаю. Я за те, щоб люди одягались так, як їм комфортно і як їм підказує внутрішнє самовідчуття. Фактично єдине, що може підкреслити наявність у вас певної зайвої ваги це замалий одяг. І навіть якщо ви маєте розмір S, а одягаєте XS, - це вже буде доставляти вам дискомфорт. Носіть гарний одяг, який вам хочеться у будь-якій вазі. Навіть якщо ви наразі знаходитесь на шляху до зниження ваги, це не означає, що ви маєте чогось чекати, щоб гарно вдягатись і почуватись впевнено. Просто носіть одяг свого розміру.

Які кольори та фасони зараз в тренді?

Знову ж таки повторюсь: я не вважаю настільки важливим слідувати всім модним трендам тільки заради трендів, але якщо проаналізувати найсвіжіші модні покази світових тижнів моди, цієї весни і літа популярними будуть колір вершкового масла, трав’яний зелений, пастельні відтінки, тримають позиції шоколадний і бургунді. Популярності набирає стиль бохо.  Декілька сезонів підряд актуальність не втрачають спідниці довжини максі (явна ознака рецессії і світової економічної кризи). А взагалі я б радила всім йти шляхом пошуку власного стилю і відповідального споживання, тоді вам ніякі тренди не будуть страшні.

Які речі для вас є табу?

Скупляти неякісні поліестерові мікротрендові речі, які ні з чим не поєднуються і які ви ніколи не будете носити, натуральне хутро (можливо, вінтажне як виключення, але, як на мене, є інші більш екологічні альтернативи), ну і особисто для мене це лосини поза тренажерною залою.

Що завжди псує образ та що, навпаки, може його покращити?

Одяг не за розміром може сильно зіпсувати загальну картинку вашого образу. Я б порадила слідкувати, щоб одяг на вас виглядав пропорційно. Також я щиро вважаю, що якщо ви будете носити одяг, який вам особисто подобається, ваша впевненість у собі зростатиме і це буде транслюватися на оточуючих в тому числі.

Джеррі Хейл / скріншот

Чи дійсно фільми про високу моду відповідають справжньому ритму життя дизайнерів та модних будинків?

У мене модного будинку поки немає, тільки модна квартира (сміється). Але мабуть мій графік життя точно відрізняється від графіку життя працівника офісу, наприклад. Як і всі люди, які працюють на себе, я проміняла стабільність і впевненість у завтрашньому дні на спробу здійснити свою мрію. Завтра нікому не обіцяне, тому я вважаю, що це правильне рішення і ні про що не жалкую.

Стильна жінка, на вашу думку, вона яка?

Стиль для мене це не тільки про одяг. Це про те, як ми виражаємо наше внутрішнє наповнення в зовнішньому світі. Це інтер’єр нашої квартири, місця, які ми відвідуємо, люди, з якими спілкуємося, книги, які ми читаємо, музика, яку ми слухаємо, наші хоббі. Стильна жінка для мене - це та жінка, яка знає, що їй подобається, що додає впевненості в собі і що найкраще відображає її внутрішній стан. Вона щодня робить вибір на користь того, що відповідає її вподобанням, а не те, що задовольнить оточуючих.