
Ігровий дизайнер Джоел Берджесс, який раніше працював у Bethesda, розповів, що багато елементів геймплею, які гравці вважають результатом ретельно продуманого дизайну, насправді з'являються випадково, як наприклад легендарні лисиці-шукачі скарбів зі Skyrim.
В інтерв'ю на GDC 2025 він зазначив, що ігровий процес часто формується не стільки навмисними рішеннями, скільки несподіваними ефектами роботи технологій
За його словами, розробка ігор - це поєднання програмування і творчості, і в процесі неминуче відбуваються помилки, баги та непередбачувані ситуації. Іноді ці випадковості псують гру, а іноді - призводять до несподіваних і цікавих механік, які потім або розвивають, або залишають без змін, навіть не усвідомлюючи їхнього впливу:
"І хороші речі надто часто відбуваються випадково, бо зрештою... ми - розважальні команди, що створюють програмне забезпечення. Ви маєте справу з дивною технологією, яка часто не працює, тому що ви її винаходите".
Берджесс згадав стару теорію про лисиць-шукачів скарбів у Skyrim. Гравці помітили, що якщо слідувати за лисицями, вони можуть привести до захованих скарбів. Однак розробники не закладали в них такої поведінки спеціально.
Насправді лисиці просто тікають від гравця, обираючи маршрут на основі навігаційної сітки, що складається з трикутників. У містах, таборах та інших цікавих локаціях ці трикутники дрібніші та їх більше, тож лисиця прагне туди, де зможе рухатися швидше - а саме в тих місцях справді часто зустрічаються скрині.
Берджесс наголосив, що подібні випадковості - невід'ємна частина розробки ігор. Гравці можуть бачити в цьому задумку авторів, але іноді магія геймдизайну - це всього лише вдалий збіг обставин.
Раніше ми розповідали, що розробники Skyrim одного разу зламали гру, бо увімкнули тіні у всіх мурах у світі. Найгірше, що все це було незадовго до релізу.