Будівництво платних доріг в Україні навряд чи розпочнеться до завершення воєнного стану. Будівництво кожної такої траси може тривати кілька років. Про це УНІАН розповіла експертка з транспортних питань і провідна наукова співробітниця в Інституті економічних досліджень та політичних консультацій Ірина Коссе.
"Є різна інформація. З одного боку, я чула, що до закінчення війни будуть лише розробляти законодавство, а сам механізм платних доріг запрацює пізніше. З іншого боку, були заяви, що перші платні ділянки можуть з’явитися вже у 2025 році в якості експерименту", - сказала Коссе.
Втім, за її словами, найбільш імовірно, що перші повноцінні платні маршрути з’являться не раніше, ніж через п’ять років, "але точно після закінчення повномасштабної війни".
У свою чергу, народний депутат та член Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко зауважив, що запровадження платних доріг не означає, що всі дороги в Україні раптом стануть платними.
"Це лише передбачає будівництво альтернативних платних автодоріг поруч із уже існуючими безкоштовними на умовах державно-приватного партнерства, коли інвестор вкладатиме власні кошти в проєкт, а потім дорогу передаватимуть йому в тимчасове користування, і він буде отримувати кошти, сплачені водіями за проїзд по цій трасі. Проте, тарифи за проїзд такими платними дорогами встановлюватиме не інвестор, а Кабмін", - зазначив нардеп.
Експертка Ірина Коссе пояснила, що платити за проїзд будуть лише водії вантажних автомобілів вагою понад 12 тонн, а звичайні автомобілісти не будуть обтяжені додатковими витратами на платні дороги. Проте, в подальшому можуть розглянути варіанти введення платних зборів і для легкових автомобілів.
Вона також відмітила, що дороги в Дніпропетровській, Київській, Львівській, Одеській та Полтавській областях є пріоритетними для уряду. При цьому народний депутат зазначив, що для будівництва платних доріг можуть розглядатися такі напрямки, як Київ - Житомир - Рівне; Бориспіль - Полтава; Харків - Дніпро - Запоріжжя; Херсон - Миколаїв; Дніпро - Кривий Ріг - Миколаїв; Ягодин - Ковель - Луцьк; Львів - Мукачево:
"Будівництво таких доріг має залежати від інтенсивності руху на цих ділянках. Середньорічний трафік повинен складати не менше 18 000 авто на добу".
Платні дороги в Україні
У грудні народний депутат, член комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко повідомив, що за умови, якщо всі необхідні закони та підзаконні акти почнуть готувати вже сьогодні, то тоді запровадити платні дороги в Україні зможуть щонайменше через пʼять років. При цьому вартість будівництва одного кілометра нової дороги в Україні становить щонайменше 20 мільйонів гривень.