Українські аеропорті перебувають у постійніій готовності до відновлення роботи / фото facebook.com/zelenskiy95

Українські аеропорти зможуть відновити свою роботу трохи більше, ніж за місяць, після рішення про дозвіл на цивільні авіаперевезення з України. Як йдеться у статті УНІАН, про це сказав директор Інституту менеджменту і стратегій та екс-член громадської ради при Державіаслужбі Богдан Долінце.

"Більшість аеропортів ще минулого року надавали інформацію, що вони підтримують операційну готовність свого персоналу, продовжують навчання фахівців та проводять сертифікацію людей, фактично, кожні 6 місяців, - каже Богдан Долінце. – У цьому випадку українським аеропортам буде достатньо трохи більше місяця, щоб повністю відновити діяльність".

Українські авіакомпанії теж готуються до старту авіаперевезень на Батьківщині, про що свідчить перерозподіл призначень та "частот" – фактично почався переділ ринку авіаційних послуг, що є ознакою підготовки до запуску авіасполучення. 

Відео дня

"Так звані "призначення" або "частоти" на лінії утримує багато компаній, які не виконують польоти. Їх перерозподіл може бути певним індикатором, що відкриття повітряного простору в Україні відбудеться. Не обов’язково що відбудеться скоро, але це точно сигналізуватиме про наміри компаній працювати в українському повітряному просторі та показуватиме їх стратегію на ринку", - вважає пан Долінце. 

Його слова підтверджує те, що вантажна авіакомпанія Supernova, що входить до групи компаній "Нова пошта", днями отримала дозволи на польоти з Праги до Києва та Львова. 

Коли відновляться польоти 

На думку Долінце, поки зарано робити точні прогнози, коли в Україні відновиться цивільне авіасполучення зі світом.

"Рішення, що вже можна літати, поки що немає. У 2023 році розпочалася дискусія, чи можна взагалі відкривати повітряний простір України для цивільних вантажних та пасажирських авіаперевезень. Але держава та відповідні органи тоді просто не змогли зробити дослідження та аудит всього, що ми маємо у галузі зараз. Вони повинні були дослідити стан безпеки в різних польотних зонах, щоб зробити висновок щодо відкриття тих чи інших аеропортів. Що й було зроблено зараз", - каже авіаційний експерт.

Висновки цього аудиту були викладені у "Дорожній карті з відкриття повітряного простору України в умовах воєнного стану", що була презентована у Варшаві 30 жовтня. Але вони не є публічними.

"Якість документу та "глибину" його пропрацювання оцінити важко. Бо дуже важливо: цей документ містить лише поверхневі концепції, або вже глибокий фаховий аналіз та рекомендації щодо наступних кроків. Головне зараз, що до дискусії долучилася військова складова. Це вже не лише цивільні авіакомпанії, адміністрації аеропортів, провайдери послуг з обслуговування літаків та державний регулятор, але й військові, без залучення яких взагалі говорити про будь-яке відкриття повітряного простору є неможливим", - підсумовує експерт.

Відновлення цивільних авіаперевезень: що відомо

Аеропорт воєнного часу у країні готують до запуску давно, проте до сих пір безуспішно через високий рівень загроз з боку РФ. 

Тим не менш, вже у березні 2024 року Олександр Кубраков, віце-прем'єр із відновлення – міністр із розвитку громад, територій та інфраструктури, повідомив, що Україна почала офіційні перемовини з регуляторами ЄС та США щодо відновлення цивільних авіаперевезень. 

Продовженням цих перемовин став захід у Варшаві, де зустрілися представники українських відомств, контролюючих органів України та світу, посольств, авіакомпаній та українські військових, та була презентована "Дорожня карта з відкриття повітряного простору України в умовах воєнного стану"

Вас також можуть зацікавити новини: