Мережа АЗС «БРСМ-Нафта» потенційно недоплатила у 2024 році 680 млн грн податків

Мережа АЗС "БРСМ-Нафта" потенційно недоплатила у 2024 році 680 млн грн податків, Avantage 7 - 300 млн грн, Мотто - 150 млн грн. Загальна ж сума недоотриманих бюджетом податків за минулий рік від несумлінних мереж АЗС становила 6 млрд грн. Про це написав експерт ринку пального, директор Консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.

"Якщо орієнтуватися на показник 2,62 грн/л, із яким закінчила рік п’ятірка лідерів серед ТОП-10, потенціал БРСМ вимірюється у 680 млн грн. Це сума, яку потенційно недоплачено торік і яку бюджет зможе побачити поточного року, якщо податківці нарешті наведуть сюди свій "прожектор". Вельми перспективними можуть стати й поглиблені дослідження цього "родовища" за 2023 та 2022 роки, коли взагалі було не до податків", – написав Куюн.

Ще один "перспективний" персонаж, за його словами, мережа АЗС Avantage 7: її податковий потенціал оцінюється у понад 300 млн грн на рік.

Відео дня

На думку експерта, у повному маргінесі продовжує перебувати МОТТО.

"До кінця 2023 року вона перебувала під контролем Едуарда Ставицького і завжди теліпалась у хвості податкового рейтингу. Аж ось намалювався новий власник — мережа "Паралель" та її лідер Олександр Дубінін, а з ними і надії на позитивні перетворення. Втрати бюджету від МОТТО можна оцінити в 150 млн грн", – зазначив експерт.

Він наголосив, 2024 року несумлінні автозаправні мережі недоплатили мінімум 6 млрд грн податків – в "тіні" залишилося до 30% потенційних надходжень від цього ринку.

"З нового року в Державній податковій службі новий керівник, який хоче показати результат. Власне, ринок пального буде найкращим маркером, оскільки є повна ретроспектива роботи "попередників" і база порівняння. А головне, навіть неозброєним оком видно, що запитання треба ставити половині заправних мереж. Мізерні зарплати, безприбуткова діяльність – роботи багато. Часу на розкачку немає, податки були і залишаються чи не єдиним джерелом фінансування Сил оборони України", – підсумував Куюн.