Упродовж сотень років учені каталогізували та геолокували види по всьому світу / фото REUTERS

Вчені ідентифікували і назвали понад мільйон видів тварин, і ще мільйони належить відкрити на семи континентах Землі. Але на якому континенті найбільше видів тварин?

Протягом сотень років вчені каталогізували і геолокували види по всьому світу. До настання цифрової епохи більша частина нашої інформації про поширення видів надходила з музейних колекцій, каже Вітор П'ячентіні, орнітолог із Федерального університету Мату-Гросу в Бразилії. Сьогодні громадськість також робить свій внесок у ці зусилля.

За останні 20 років у цивільній науці відбулася "революція", розповів П'ячентіні журналу Live Science, і "вчені використовують свої дані, щоб заповнити прогалини".

Використовуючи цю інформацію, вчені можуть скласти карту поширення видів по всьому світу. Наприкінці 1980-х років учений Норман Маєрс ввів термін "гаряча точка біорізноманіття" для позначення місць з винятково великою кількістю видів для їхньої площі. Із 36 гарячих точок по всьому світу більшість розташована на континентах, що перетинають екватор, де клімат теплий і вологий.

Причина цього пов'язана не тільки з тваринами, а й з рослинами.

"Рослини - це основа видів. Якщо в якомусь місці більше різноманітності рослин, іншим організмам, які залежать від цих рослин, буде легше стати більш численними", - розповів Барнабас Дару, еколог зі Стенфордського університету.

Хоча рослини можуть жити в найрізноманітніших умовах, більшість із них добре почуваються в теплих і вологих місцях. Вологість і тепло працюють разом, забезпечуючи необхідну вологість: тепле повітря затримує молекули води, створюючи вологість. Тепло також корисне для багатьох мікроорганізмів, особливо для мікроорганізмів, що розкладають, які розщеплюють мертвий матеріал, який рослини збирають для отримання поживних речовин.

На додачу до всього, комахи, що запилюють багато квіткових рослин, краще підходять для більш теплого клімату, оскільки вони не можуть регулювати температуру свого тіла. За словами Дару, наявність більшої кількості комах у тропіках означає більше запилення рослин і більше їжі для голодних хижаків.

Але П'янчентіні зазначив, що відіграють роль й інші чинники. Щоб мешкати безліч видів, континент має пропонувати не тільки тропічні умови, а й різноманітні середовища проживання. За словами П'ячентіні, у місцях із високим біорізноманіттям є багато потенційних ніш для тварин. Наприклад, високі дерева або високі гори створюють вертикальні коливання температури, сонячного світла і рельєфу місцевості, що дає змогу більшій кількості тварин співіснувати, не конкуруючи за одні й ті самі ресурси або середовище існування.

Ґрунтуючись на цих факторах і оцінках з використанням музейних і цивільних наукових даних, більшість учених сходяться на думці, що в Південній Америці мешкає найбільша кількість видів тварин. Від тропічних лісів Амазонки, в яких є чотири яруси дерев, де можуть мешкати тварини, до гір Анд з десятками різних мікрокліматів, Південна Америка володіє виграшним поєднанням тепла і географії.

"Там усе поєднано, - сказав П'янчентіні, - і саме тому тут таке біорізноманіття".

Проте біорізноманіття Південної Америки, можливо, не завжди буде таким яскравим, як зараз. Через вирубку лісів, видобуток ртуті та зміни клімату тварини Південної Америки стикаються з більшою кількістю загроз, ніж будь-коли раніше. Однак ще є можливість пом'якшити шкоду.

"Ми, звичайно, втратимо безліч видів", - сказав П'ячентіні, - "Але кожне зусилля, яке ми докладемо, щоб зменшити наш вплив, також врятує нас".

Новини про тварин

Судячи з найтривалішого зареєстрованого занурення, титул тварини, яка може затримувати дихання під водою найдовше, дістається дзьоборилам Кюв'є.

Під час 5-річного дослідження 23 представників цього виду вчені зафіксували, що одна особина пірнала - і, таким чином, затримала дихання - на колосальні 3 години 42 хвилини.