Мазут, який опинився в Чорному морі через аварію російських танкерів "Волгонефть 212" і "Волгонефть 239", вже помічено біля узбережжя тимчасово окупованого Криму.
Як повідомляє Telegram-канал "Кримський вітер", у морі біля берегів Керчі спостерігається велика кількість плям мазуту. Йдеться, що про це свідчать супутникові знімки.
"Знімки в діапазоні радіолокацій зроблені минулої ночі. На них видно десятки мазутних плям на відстані за кілька кілометрів від берега", - йдеться у повідомленні.
За словами керівника громадської організації "Зелений Лист" Владислава Балінського, аварія танкерів "Волгонефть 212" і "Волгонефть 239" є яскравим прикладом екологічних катастроф, які Росія супроводжує масштабними інформаційними кампаніями, у тому числі з рятування диких тварин. При цьому, на його думку, реальних відповідних заходів країна-агресор не проводить.
Він вважає, що окупанти не вжили жодних дій щодо фіксації половинок затонулого "Волгонефть 212" - це було необхідно, щоб через зміну напрямку вітру не сталося зміни положення корпусів і додаткового забруднення акваторії. У цьому випадку плями мазуту зміщуватимуться за вектором вітру в бік Азовського моря та в бік східного та південного узбережжя Керченського півострова".
Еколог наголошує, що зміна вітру була прогнозованою та, за бажанням, можна було мінімізувати наслідки: зафіксувати уламки затонулих суден, відкачати залишки мазуту з пошкоджених танків, локалізувати забруднення з використанням бонів, зібрати мазуту з поверхні води у механічний спосіб та нейтралізувати масляну плівку з використанням хімічних детергентів.
"Прогнозовано, що в кримських пабліках з'явилася інформація про забруднення мазутом узбережжя Керчі. Черговим прикладом російської екологічної пропаганди стали публікації місцевих гауляйтерів про збір мазуту волонтерами, а пізніше й бравурні заяви окупаційної влади про остаточне розв'язання питання - збір семисот кілограмів мазуту з пляжів міста", - зазначає Балінський.
Він підкреслює, що замість реального стану речей та реальних заходів, увага в РФ акцентується на участі волонтерів у зборі забрудненого ґрунту та зусиллях щодо порятунку птахів і інших тварин.
"Справжня картина наслідків таких аварій далека від оптимістичного сценарію. Треба звертати увагу не на світлини начебто врятованих птахів (більшість з них, на жаль, приречені) і начебто очищеного узбережжя, а на широкий контекст шкоди навколишньому середовищу та висновки незалежних від РФ експертів", - наголошує еколог.
Як стверджують фахівці Міжнародного дослідницького центру порятунку птахів (ІВRRС), вартість реабілітації птахів від наслідків розливу нафти та нафтопродуктів відрізнятиметься в кожному окремому випадку. Згідно з відкритими даними, найдорожчою на сьогодні є аварія танкера "Exxon Valdez" біля берегів Аляски у 1989 році.
Тоді на реабілітацію однієї морської видри компанія Exxon витратила понад 82 тис. доларів. Загалом було очищено 357 видр, проте в природу випущено лише 45. З 1600 птахів, яких виловили й полікували, випустили тільки половину. Витрати на одного птаха тоді склали 32 тис. доларів.
Оцінивши всі зусилля з реабілітації диких тварин, фахівці ІВRRС дійшли висновку, що такі заходи є трудомісткими, дорогими, мають низьку успішність і створюють хибне враження про реальні наслідки виливів нафти.
Аварія російських танкерів із нафтою - що варто знати
Нагадаємо, 15 грудня в районі Керченської протоки зазнали аварії два російські танкери "Волгонефть-212" і "Волгонефть-239". У Чорне море потрапив мазут, який вони транспортували. Наразі новий викид мазуту стався в Краснодарському краї, також викид зафіксовано на узбережжі Керченського півострова.