Джобс ставив лише одне питання на кожній співбесіді / Ілюстрація REUTERS

Засновник Apple Стів Джобс завжди ставив одне питання на співбесіді. Це була проста формула глибокого розуміння мотивації, пише Inc.

Через високу плинність кадрів компанії постійно шукають нових людей: хтось працював тільки на літо, когось підвищували, а хтось просто йшов. Під час співбесід одним із найважливіших запитань було: "Чому ви хочете тут працювати?".

Часто кандидати відповідають стандартно — через потребу в роботі або за рекомендацією знайомих. Проте найкращою відповіддю, яка практично завжди виявляла сильних працівників, була проста й чесна відповідь на кшталт: "Тому що я купив нову автівку, і мені потрібно здійснити платежі".

Відео дня

Ті, хто відповідав подібним чином, були працьовитими, брали понаднормові зміни й здобували повагу в колективі. Повага, своєю чергою, мотивувала їх працювати ще краще.

Запитання Стіва Джобса

Виявилося, що це запитання — варіація тієї ж ідеї, яку активно використовував Стів Джобс. В інтерв'ю на конференції All Things Digital D8 у 2010 році він розповів:

"За одну годину співбесіди ви не можете знати достатньо. Зрештою, це залежить від вашої інтуїції. Що я відчуваю до цієї людини? Які вони, коли їм кидають виклик? Чому вони тут? Питаю кожного: "Чому ви тут?" Відповіді самі по собі не те, що ви шукаєте. Це метадані", - казав Джобс.

Технічні навички, особливо в Apple, оцінити відносно легко. Справжній виклик полягав у тому, щоб зрозуміти мотивацію — те, що рухає людиною.

Саме тому Джобс також любив питати кандидатів про те, чим вони пишаються. Це розкривало їхні справжні цінності.

Коли люди відповідали на запитання "Чому ти тут?" стандартними фразами на кшталт "Хочу допомогти компанії розвиватися", це не завжди означало щиру мотивацію. Часто це була відповідь, яку вони вважали правильною.

Натомість справжні цінні кадри давали особисті, "егоїстичні" відповіді — говорили про власні прагнення та вигоди.

Джобс зазначав, що людина, яка хоче розвинути лідерські навички, працюватиме над собою старанніше. Той, хто хоче пишатися своєю роботою, докладатиме більше зусиль. Той, хто прагне здобути досвід для відкриття власного бізнесу, буде працювати із пристрастю.

Коли цілі працівника збігаються з вашими — робота стає більше ніж просто роботою, а працівник — більше ніж просто виконавцем.

Вас також можуть зацікавити новини: